torsdag 8. april 2010

Hvordan hvitolje eik spisebord

Mange lurer på hvordan jeg har hvitoljet eikebordet mitt så her. Gjentok dette fire ganger på mitt spisebord før det ble lyst nok. Når jeg hvitoljet kjøkkenbenken holdt det med to omganger siden det var helt ny eik.

Stolene er i heltre eik med seter trukket i oljet oksehud. Det er verre å få en ripe i et beiset bor for da må alt beises igjen. Det hvite i oljen fordamper riktignok, men da er det enkelt å påføre ny hvitolje.


Det tilårskomne spisebordet hadde stått og gulnet i mange år, tatt i mot matsøl og fått kjenne på en og annen sprittusj.

Kjøpte et dyrt bord i heltre (vet ikke hva slags type tre), fra Bolia, og det. Bordet er nokså fint, så hvordan kan jeg få vekk den finishing oil jeg . Er det noen som kan gi tips til hvordan jeg kan fjerne lakken på spisebordet, slik at jeg kan hvitolje det? Gav bord og stoler to strøk treolje, like fine etter omlag fem år. Jeg lovet at steg for steg på nytt bord skulle komme dagen etter, men.


Om bordet har tidligere blitt oljebehandlet som mange eik-bord har så bør det. Du vil ikke se hvordan fargen blir før det er helt tørt, så ikke få panikk om . Rubinol hvitolje er en treolje tilsatt hvitt pigment. Oljen anbefales til ubehandlet eller tidligere oljet flater, og spesielt til lys eik.

Vi har kjøpt oss nytt spisebord i hvitoljet eik. Etter bare et par dager har mini laget merker etter fettete fingrer.

Hvordan legge skjult elektrisk anlegg

Skal man ha skjult elektrisk anlegg må koblingsbokser festes og rør med. Skal man legge rørene på innsiden eller utsiden av fuktsperre? S...