torsdag 27. oktober 2011

Maling av brannmur

Jeg har lenge ønsket å male opp brannmuren i stua mi, og da jeg fikk muligheten til å teste den nye kalkmalingen, LADY Minerals, var det liten . Kan man bruke vanlig veggmaling til å male en brannmur, altså en mur bak en vedovn der det skal fyres? Ble plutselig i tvil her, om malingen vil tåle den sterke . Ovnen står inne i en nisje med brannmur på sider. Male brannmur bak kamin med vanlig veggmaling - WP_20131020_002.


Vi skal male veggen som kommer bak der peisovnen skal settes opp.

Jeg skal male brannmuren over peisen (en hel vegg) som er kledd med en form for murstein (rød). Har hørt at hvis jeg ikke for-behandler mursteinen vil . Vi har laget en brannmur av siporeks, men det vil ta litt tid før vi får montert opp peis. Slik den er i dag er den jo ikke noe pen, kan jeg eventuelt . Denne veggen er i mur – og er pusset så den har en grov(t) . Her får du en innføring i det helt grunnleggende – hvilken maling bør du bruke.

Hvordan legge skjult elektrisk anlegg

Skal man ha skjult elektrisk anlegg må koblingsbokser festes og rør med. Skal man legge rørene på innsiden eller utsiden av fuktsperre? S...