onsdag 28. januar 2015

Baderomsvifte biltema

Stillegående avtrekksvifte som tåler kontinuerlig drift. Automatisk tilbakeslagsspjeld (sjalusi), forhindrer at kald luft trenger inn når viften er avslått.

Meget stillegående og energieffektiv avtrekksvifte med fuktsensor og tidsur. Baderomsvifte med automatisk tilbakeslagsspjeld. Viften er tilpasset Ø1mm-kanaler. Lydsvak avtrekksvifte med lavt energiforbruk og god kapasitet. Mekaniske vifter på badet får fukten raskt ut etter en dusj, men har den ulempen at de stenger den naturlige ventilasjonen resten av døgnet.


Alternativet er et punktavsug med veggmontert vifte men det koster og bråker mer. Den vifte fra Biltema har jeg prøvd og kastet. Automatisk tilbakeslagsspjeld (sjalusi), forhindrer at kald luft . Jeg skal sette opp en ny baderoms vifte. Fra taket kommer det ledninger: svart, blå og gul og . Fuktstyrt vifte med elegant frontpanel.


I går stappet jeg inn en enkel 100mm myson-vifte til utsug so. Er det en slik biltema baderomsvifte? Men nummer 2: Bør jeg se meg om etter en kraftigere vifte? Ser Biltema har ventilasjonsvifte som trekker inntil 2kubikk luft, og det er vel . Jeg har bare vanlige lufteventiler fra biltema; funker helt fint. Men om du gjerne vil ha elektrisk vifte er det kanskje lurt å høre med fk hva de har . Det finnes i dag en hel masse mer eller mindre nyttige solcelle-baserte produkter på markedet.


De svenske kjedene Biltema, Clas Ohlson, Ikea . Serien: Har søkt og lest en del om el vifte i 240. The offer can be purchased in Biltema at 69. Anneks; Avfukter (kjeller); Baderomsvifte; Badstu (Infrarød); Bæring.


Baderomsvifte med ekstra kuldespjeld. Valget falt på et rør med kuldespeld fra Biltema.

Hvordan legge skjult elektrisk anlegg

Skal man ha skjult elektrisk anlegg må koblingsbokser festes og rør med. Skal man legge rørene på innsiden eller utsiden av fuktsperre? S...