torsdag 26. mars 2015

Pusse gammelt kobber

Er du blant dem som har kastet deg på kobber-trenden? Kanskje sitter du på kobberskatter fra loppemarked som bør pusses før de blir fine. Messing og kobber er fint og det er trendy, men akk så kjedelig å pusse.

Hus Bolig har testet noen alternative og miljøvennlige metoder fra . Skal du pusse kobber og trenger kobberpuss? Gammel sotet stor primkjel, noen som har råd for fjerning av sot belegget? Enten du har funnet en fin vase i messing på et bruktmarked eller hentet fram bestemors gamle i kobber – det må pusses.

Kanskje sitter du på kobberskatter fra loppemarked som bør pusses før. OG GAMMELT: Gamle kobberting kan raskt og enkelt pusses fine. Kobber-kappen ble sendt til en proff, som tok seg greit betalt kan man si. Jeg så en gang en kobberkjele pusset med dette og den skinte virkelig. Hvis man har en gammel bil og sprek kone, har man alltid nok å gjøre.


Nå kan du legge oppi det som skal pusses rent, enten det er sølv, messing eller kobber. La det ligge i 3- minutter og vask med en svamp. Jeg har en fots plattgatter Furuholmen som jeg driver å pusser opp.


Drivstofftankene i denne båten er to (?) liters kobbertanker.

Pussing av kobber og messing går lekende lett med sitronsyre. Bland liter kokende vann med pakke sitronsyre g spiseskje . Rett før jul fant jeg imidlertid en messing- og kobberpuss som var helt. Er det slik at man MÅ gni og gnukke i en evighet . Det er den lille du ser til høyre i dette bildet.


Gammelt kobberskrin, sparebøsse, kobber, kobberskrin, pusset kobber. Gammelt kobberskrin, sparebøsse, kobber, . Gammel kobberkjel, liter, god stand. En gammel kobberkjel fra tidleg 190 denne blir heilt blank om dette er ønskeleg. Hva er den beste metoden å rengjøre gamle kobber- og sølvmynter på? Du kan også prøve å pusse mynten med en klut som du har dyppet i . Har akkurat ferdigstilt nytt rør anlegg i huset, å i den forbindelse sitter jeg igjen med ca 35kg med gamle kobber rør snaus.


Jeg skal pusse opp bad og kjøkken i et hus fra 19med kobberrør. En rørlegger har sagt at jeg må bytte ut kobber med rir, men at jeg kunne . Det første du må vite når du skal pusse opp et gammelt ba er om det er. Har du et virkelig gammelt bad med kobber i veggene, bør alt fjernes og byttes ut.

Hvordan legge skjult elektrisk anlegg

Skal man ha skjult elektrisk anlegg må koblingsbokser festes og rør med. Skal man legge rørene på innsiden eller utsiden av fuktsperre? S...