onsdag 27. mai 2015

Hvordan lage drivved look

Jeg hadde lyst til å lage i ekte drivve men det blir solgt ut på finn så. Bordet var nok litt mørknet fra før, på grunn av aldring. Men jeg har også brukt beisen på helt hvitt treverk og fått helt autentisk drivved-look, sier .

Se så mye vakkert du kan lage av drivved. Alt du trenger er en enkel lampe, ståltråd og selvfølgelig drivved. Karin Almström fra Hjemmefikserne viser det hvordan du gjør det.


Slitasjen lager du med slipepapir, maling og litt arbeid.

Lovet dere å komme med oppskrift på hvordan jeg lagde beisen til. Fant en oppskrift på nettet, og har fulgt den sånn delvis. Tips: Du kan få til drivved fargen ved å lage en blanding av del hvit (vannbasert) maling og deler vann.


Jada, er sikkert mange som synes det er helt bak mål kjøpe nye plaanker for å så lage de gamle, men har man ikke mulighet å få tak ekte . Har prøvd meg på det jeg vil kalle for Drivved vasking av spisestua. Baren fikk Betong look med kalkmaling. JPG Og slik ble det :) Utrolig kult, og strukturen i plankene er fantastisk fine.

Hvordan legge skjult elektrisk anlegg

Skal man ha skjult elektrisk anlegg må koblingsbokser festes og rør med. Skal man legge rørene på innsiden eller utsiden av fuktsperre? S...