torsdag 8. oktober 2015

Plast på vegg kjeller

Jeg har tenkt å bygge ut i kjelleren med en knitteplast-variant på. Byggforsk hadde ikke noe godt svar på overgang fra plast til vegg ved slike . Bør jeg legge plast utenpå før jeg setter på gips platene? Isola: Platon Xtra Innvendig Kjellervegg. Smart med knotteplast, men jeg mente plast på andre siden av . Har du en kald kjeller du ønsker å tilleggsisolere, finnes det flere alternativer.


Kleb skumplastremser langs alle veggene. Spesielt har vegger som er isolert på innsiden med bindingsverk i tre vært. Figur viser fuktskader i en kjellervegg. Etter en tid kan veggpanelet skjule både mugg og råtesopp.


Det viktigste er knotteplasten for å få luftsjikt mellom ny vegg og grunnmur. Fuktighet stenges inne bak plast, og det kan bli råte, mugg og sopp i veggene. Jeg har nå tenkt å kle denne veggen innvendig samt å legge på cm. Jeg har en yttervegg i kjelleren som består av ca cm betong ytterst . SINTEF Byggforsk › SINTEFs byggeblogg › PosterBufretLignende11. Stikkord: fuktsikringytterveggdreneringvegggrunnmurkjellerbetongvegg.


Grunnmursplater (damptette, tynne knasteplater av plast) har . UNNGÅ KONDENS: En dampsperre av plast brukes på innsiden av. For eksempel på en kjelleryttervegg, som er isolert på innsiden og ikke kan .

Hvordan legge skjult elektrisk anlegg

Skal man ha skjult elektrisk anlegg må koblingsbokser festes og rør med. Skal man legge rørene på innsiden eller utsiden av fuktsperre? S...