fredag 27. mai 2016

Feil basiskurve linser

Jeg har brukt kontaktlinser i noen år nå og har hatt litt lyst til å prøve. Ser av og til uklart med kontaktlinser - feil type merke? Ser uklart med kontaktlinser for skjeve hornhinnerinnlegg2. Toriske linser - akse og sylinderinnlegg23. BufretLignendeBC, basiskurve og radie er ulike ord for samme sak; linsens krumning.


Det er veldig viktig for din sikkerhet og dine øyne at du ikke får feil linse på øyet. Hvor finner jeg de parametrene jeg trenger for å bestille linsene?

Opplysningene du trenger å vite er linsenes styrke, basiskurve, diameter, eventuelle brytningsfeil. Astigmatisme er en synsfeil som oftest forårsakes av en ujevn hornhinne. Basiskurven sier noe om krumningen på linsen (står på pakken!). Og tro meg, du vil ikke ha feil mål, jeg fikk to kuler på øyet etter å ha brukt feil . Her svarer vi på de vanligste spørsmålene om linser, briller, returer og priser.


Hun har prøvd linsene på specsavers, men er ikke fornøyd med de, sier de. Opplysningene du trenger å vite er linsenes styrke, basiskurve, diameter,. Skulle du oppdage at vi har sendt deg feil linser, så kontakt vår kundestøtte så løser . Det står at man må oppgi basiskurve.

For linser med feil kurve og diameter er ikke bare ubrukelige, men kan ogs#229; v#230;re skadelige . Tenkte jeg skule bestille linser på nett, men har ingen anelse fra hvor. Men det var fordi jeg fikk feil styrke. BC er en forkortelse for basiskurven til linser og skal være mest mulig lik hornhinnens kurve.

Hvordan legge skjult elektrisk anlegg

Skal man ha skjult elektrisk anlegg må koblingsbokser festes og rør med. Skal man legge rørene på innsiden eller utsiden av fuktsperre? S...