torsdag 10. mai 2018

Norgesglass størrelser

Norgesglass er et fellesnavn på glasskrukker for hermetisering, sylting og annen. Glasset finnes i minst seks forskjellige størrelser og er produsert i om lag 75 . Har en bananeske full av gamle orginale norgesglass.

Norgesglass er et glass i forskjellige størrelser som ble brukt i husholdningen til hermetisering, sylting og annen konservering. Vi har nå Norgesglass størrelser fra Finn. Silikonringene passer til nye og gamle Norgesglass i tre forskjellige størrelser: liter, . Skal kjøpe inn en del norgesglass men er usikker på hvilke størrelser jeg bør gå for.

Dumt å kjøpe ørten liters, bare for å finne ut etter å ha . Flere resultater fra norsksurvivalforum. FINN – Norgesglass i forskjellige størrelserm. Norgesglass i forskjellige størrelser. Noen merket DG og Drammen glassverk i bunnen (Norge på selve glasset, laget 1908-1958) Noen merket CG . Variant 1: Norge står med stor skrift på glasset.


Variant 2: Står norsk nederst på glasset. I løpet av tidsrommet hvor norgesglasset var i produksjon, skal det ha blitt produsert om lag millioner glass i ulike størrelser.

Norgesglass i tre forskjellige størrelser. Add to folder; Order images; Created with Sketch. Navnedag med Norgesglass: Da Aina Holgersen skulle feire sønnen.


De siste Norgesglassene ble produsert i 197 men nå er de. Norgesglassene produseres i flere størrelser, og de kommer med to ulike lokk: . Silikonringene passer til nye og gamle Norgesglass i tre forskjellige størrelser: liter, liter og liter. Jeg liker norgesglassene fordi de finnes i ulike størrelser, som alle har samme lokk. Dermed er det veldig lettvint når jeg sylter, for alle lokkene . Ta med lunsjsalaten i Norgesglass: legg ingrediensene lagvis, hell over.


Før kjøleskap og fryser ble allemannseie, var Norgesglassene en viktig måte å oppbevare. Glasset finnes i minst seks forskjellige størrelser. I dag blir Norgesglass benyttet som fellesnavn på glass for hermetisering, . De originale Norgesglassene kommer i tre forskjellige størrelser, med skru eller hengslet lokk. De kommer også i porselen i fire ulike størrelser; . Se mer om Malte norgesglass, Mason jar crafts og Krukker. Putt dine favorittblomster i et Norgesglass og sett det på bordet.


SKUP: Norgesglass i alle størrelser samt populære Cathrineholm-gryter er blant funnene du kan plukke opp på loppemarked for en billig . Jeg har et litt kjedelig hjørne på kontoret mitt som jeg lenge har hatt lyst til å fylle med norgesglass. Men jeg fant ikke størrelsene jeg så etter. Lys og blomster blir jo aldri feil og i dag har jeg brukt norgesglass som. Er du inspirert til å lage noe lignende, men ikke har norgesglass, så har du. Norgesglass i alle størrelser da de solgte . Norgesglass i forskjellige størrelser til salgs.


Noen la ut bilder av etiketter til Norgesglass for ei lita stund siden. Jeg har de fleste størrelser og fasonger tror jeg. Hva med å bare ha tre forskjellige størrelser med kornblading, ris, kaffe på kjøkkenet?


DIY: REDESIGN AV NORGESGLASS TIL NÅLPUTE.

Hvordan legge skjult elektrisk anlegg

Skal man ha skjult elektrisk anlegg må koblingsbokser festes og rør med. Skal man legge rørene på innsiden eller utsiden av fuktsperre? S...