torsdag 31. januar 2013

Gulvvarme bad vinyl

Hvordan Gulvvarme under våtromsvinyl? Vi har et lite rom med varmefolie og laminat som skal gjøres om til bad. Få svar på spørsmål du har om vinyl.

Kan jeg legge Pergo-vinyl over et eksisterende gulv? Kan jeg kombinere Pergos vinylgulv med gulvvarme? Skal du ha gulvvarme i et bad eller annet våtrom må du støpe inn varmekablene.


Tette belegg som vinyl og tepper kan ikke brukes.

Jeg skal totalrenovere et lite bad med dusj rett på gulv og vegg. Dusjkabinett er dessverre ikke et alternativ pga. Man kan fint legge vinyl på gammelt vinylbelegg, kork og linoleum som sitter godt fast til undergulvet og som er uten skader. En uke etter legging kan gulvvarmen slås på igjen. Skal det vinyl på gulvet, er det ikke nødvendig å legge membran under.


Det lurer en av våre lesere, som akkurat har støpt nytt gulv på badet . Hei, jeg har planer om å renovere badet. Har du tenkt å legge nytt gulv på badet ditt? De aller fleste velger å legge fliser eller vinyl.

Les om hvorfor disse to materialene egner seg . Derfor er rådet generelt å legge gulvvarme under flisene – uansett om det er. Maks tillatt effekt er 2watt pr mi betonggulv på ba vaskerom, vindfang m. Jeg er enig i alt du mener om fliser kontra gulvbelegg ( du mener vinyl?).

Hvordan legge skjult elektrisk anlegg

Skal man ha skjult elektrisk anlegg må koblingsbokser festes og rør med. Skal man legge rørene på innsiden eller utsiden av fuktsperre? S...