fredag 13. februar 2015

Astrofysikk ntnu

Astronomiske observasjoner: Teleskoper, detektorer og observasjoner. Stjerners fysikk: Kontinuerlig stråling og spektrallinjer i stjerner, sola, . Her studerer vi materialfysikk, nanovitenskap, overflatefysikk, optikk, astrofysikk, solenergi, biofysikk og medisinsk teknologi.

Jeg gleder meg til å feire banebrytende forskning og å høre inspirerende leksjoner fra de seks prisvinnerne innen nanovitenskap og nevrovitenskap som . Astrofysikk gir en innføring i astronomi og grunnleggende stjernefysikk og kosmologi. Jeg går selv på Fysikk og matematikk på NTNU, men hvis det er astrofysikk du er ute etter har vi bare to fag som er relatert til det. Hva slags type ingeniør bør man bli? Hvem er best på realfag av UiO og NTNU?


Han mente at om masteren het astro og . Tidligere har jeg hatt to tanker i hodet, siviløkonom (BI) og sivilingeniør (NTNU). Men i det siste har jeg kikket litt på Astrofysisk Institutt ved UIO. Kavliprisen deles ut i kategoriene astrofysikk, nanovitenskap og nevrovitenskap. Se NTNU-programmet for Kavli Prize Week her.


Prisdryss for: Ullprat, astrofysikk og klima. Institutt for biologi ved NTNU, og professor Steinar Engen, Institutt for matematiske fag ved NTNU .

Hvordan legge skjult elektrisk anlegg

Skal man ha skjult elektrisk anlegg må koblingsbokser festes og rør med. Skal man legge rørene på innsiden eller utsiden av fuktsperre? S...