fredag 13. februar 2015

Smågodt uten gelatin

Her tar vi for oss gelatinfritt godteri man får i løssalg overalt i Norge. Vi skal få besøk av et barn som ikke spiser (animalsk) gelatin. Moren til barnet foreslo ren sjokolade, og jeg regner . Noe av det jeg synes var litt kjipt med å bli veganer var å gi opp smågodt.


For de som ikke visste det, så finnes det gelatin (dyreknokler) i . I feks smågodt-stativet på Rema står det merket hva som inneholder gelatin og ikke,. Ja til kaken, geletopp kakepyntene er uten gelatin.

Odense marsipan, lilla rull; Nidar julemarsipan uten sjokolade. Jeg har funnet hvilke smågodt typer fra Candy King som er gluten- og. Candyking har samlet det deiligste godteriet som kan oppdrives, og lar deg blande det akkurat slik du vil. Glukosesirup, sukker, modifisert maisstivelse, gelatin (svin), lakrisekstrakt, ammoniumklori surhetsregulerende middel (E33 E296), aromaer, fargestoffer . Gelatin er av animalsk opprinnelse og kommer fra svin.


Jeg ønsker meg godteri uten gelatin, melk, egg, karminer (E12 knust lus), og shellac (E90 sekret fra lac-billen)!

Hvordan legge skjult elektrisk anlegg

Skal man ha skjult elektrisk anlegg må koblingsbokser festes og rør med. Skal man legge rørene på innsiden eller utsiden av fuktsperre? S...